ARTIKLER

Hvordan taber jeg mig? Vægttab / Livsstilsændring

Skrevet af kostvejleder & personlig træner Kennet Wedel

 

 

Du kender det sikkert når det kommer til vægttab: Spis færre kalorier, og motionere mere. Men du ved også at de fleste slankekure ikke virker som lovet. Så ønsker du et vægttab der holder i længden, handler det om at lave en livsstilsændring. Der er mere en 1.000 måder at komme ned i vægt på, og mere end 1.000 rigtige måder at gøre det på, så det handler om du finder den metode der passer ind i dit liv. Her vil jeg give dig nogle troværdige ekspert tips til at gøre det nemmere for dig.

 

 

Før og efter resultater med arbejde med livsstilsændring
Morgenmad med skyr nødder og frugt

1. SPIS MORGENMAD

Springer du morgenmaden over vil det ikke hjælpe dig med at komme ned i vægt. Du går glip af vigtige næringsstoffer, og typisk ender du med at spise snacks i løbet af dagen, fordi du føler dig sulten.

 

Får jeg højere forbrænding ved at spise morgenmad?

Din krop bruger energi til alt hvad du gør, bla. at spise. Energi er nødvendigt for at forbrænde mad i maven, transportere den til tyndtarmen, absorbere den i blodbanen og fordøje den.

Når du spiser morgenmad aktivere du termogenprocessen og stimulerer dermed dit stofskifte. Studier har vist, at når du spiser et morgenmåltid øger du dit stofskifte mere end hvis du spiser det samme måltid om aftenen. Men overdriv nu ikke, morgenmaden består kun af ca. 15 % af dit daglige kalorieindtag.

 

Morgenmaden kan bla. være: Havregryn, groft rugbrød med æg, proteinshake med et stk frugt eller en smoothie.

 

Vil du have en skræddersyet kostplan kan du bestille den billigt her online,

eller booke en personlig konsultation med Kennet. LINK

 

 

 

2. DRIK 2 LITER VAND HVER DAG

Der er mange fordele ved at drikke vand, fra at booste dit vægttab til at få en sundere og pænere hud.

Mange tager fejl af tørst og sult. Det kan let ende med du indtager en stor del ekstra kalorier, når et glas vand virkelig er hvad du har brug for.

 

En god tommelfinger regel er at drikke 2 liter vand om dagen. En halv liter til morgen, middag, aften og så en kvart liter til formiddag og eftermiddag.

 

Drik iskoldt vand

Iskoldt vand hjælper med at øge dit stofskifte, fordi din krop skal arbejde mere for at opvarme vandet, og derfor forbrænder du flere kalorier og det hjælper dig med at tabe dig. Plus iskoldt vand er meget mere forfriskende end lunkent vand.

 

Vand og træning

Det vand du drikker under træning er ud over de 2 liter om dagen. Vandet hjælper dig bla. med at forhindre krampe i musklerne og holder dine led smurte, så du kan træne længere og hårdere. Derfor endnu en grund til god hydrering, som kan hjælpe dig med et yderligere boost til dit vægttab.

Vandflaske der hælder vand i glas
Spiseske med sukker

3. HOLD DIG FRA RAFFINERET SUKKER

Det bliver kaldt: "dødbringende", "vanedannende", "giftig" og får bla. skylden for stigningen i global fedme de seneste år. Drop den hvide "gift" i din dagligdag, og du hjælper din krop til højere forrænding, med færre tomme kalorier.

 

Sukker er lig med forarbejdede fødevarer

Så når du holder dig fra sukker, skærer du kraftigt ned på kalorier. Du bør bla. undgå: Kager, slik, junkfood og sodavand med sukker. Byt det ud med sukkerfrit som bla. Gajoler, sodavand, bolcher og saftevand.

4. SPIS DE FLESTE KULHYDRATER MORGEN, FORMIDDAG OG MIDDAG

Undersøgelser viser, jo flere kulhydrater du spiser morgen, formiddag og middag, desto færre spiser du om eftermiddagen og aftenen. Og så har du større mulighed for at forbrænde de kalorier, fra tidligere på dagen.

Ris, pasta og kartofler
Hvid toast brød

5. UNDGÅ HVIDE FØDEVARER

Store mængder af tomme kulhydrater, kommer fra fødevarer med hvid mel og tilsat sukker, som giver dig et højt blodsukker og kan føre til vægtforøgelse. Vælg i stedet fuldkornsrugbrød, fiber pasta eller lign.

6. STOP MED AT DRIKKE MÆLK OG REDUCER DIT KCAL. INDTAG MED OP TIL 20%

Hvis du drikker mælk reglmæssigt, kan du med fordel bytte det ud med vand, og skærer dit daglige kalorieindtag med ca. 20%. Voksne mennesker har ikke brug for mælk, det er primært til babyer, hos mennesker (og dyr).

Ko med kande og glas mælk
Pålæg

7. DROP FORARBEJDET MAD

...der indeholder sukker, fructose eller majssirup blandt ingredienser på etiketten. Det meste pålæg du kan købe i supermarkedet er forarbejdet mad. Hvis du eks. skal spise kød, så spis rigtigt kød. Kød du selv har tilberedt. Skal du købe pålæg så find noget der indeholder mindre eller ingen sukker. Kig event. efter sukkerfrie varianter af fødevarer som ketchup, mayonnaise, salatdressing og lign. Husk en kort ingrediensliste betyder færre smagsforstærkende og tomme kalorier.

 

8. DER ER IKKE NOGET DU IKKE MÅ

Der er ikke noget der er forbudt, du må gøre præcis hvad du har lyst til. Hvis du ønsker vægttab eller at lave en livsstilsændring er det self. en fordel at bruge fornuft hjernen, i stedet for at lade dig styrer af følelses hjernen. Din tanke skal være: Jeg vælger at lade være med og spise usundt, FORDI JEG KAN, og fordi jeg vil leve sundt. Men samtidig give dig lov til og tage ud at spise engang imellem, tage til fødselsdag og lign. Det handler om at styrer regnskabet, så et par ekstra timers motion for en middag ude i byen med dessert, er en god tanke, og så giver det god samvittighed.

Smiley med thumbs up
YouTube Thumbnails med billeder af PrivateGYM FREE Workout Videos

9. TRÆNING FOR VÆGTTAB, ENERGI OG OVERSKUD

Ved at tilføje kondition og styrketræning til din nye livsstil, kan du booste din fedtforbrænding. Kondition er et af de vigtigste værktøjer til at nå dit mål. Det kan være en udfordring at finde det bedste, men det vigtigste er, du finder den type træning du synes er sjovest og mest motiverende. Du får faktisk de bedste resultater hvis du blander dine træningstyper, din intensitet og variere din træning så det aldrig bliver for ensformigt.

 

Jeg har en YouTube kanal fyldt med GRATIS træningsvideoer, i fuld længde til alle fitness niveauer: LINK

 

Her er træninger du kan lave hjemme og i træningscenter, som begynder eller øvet.

Følgende typer træninger:

 - Beginner

 - Resistance Band

 - bodyPUMP'ing

 - TRX

 - Stability / Balance

 - Cardio / Pulse

 - Challanges

 - Dumbbell

 - GYM Workout

 - CrossFIT'ness

 - Core / ABS

 - HIIT - High Intensity Interval Training

Jeg ønsker dig alt helt og lykke, gi' den nu max gas.

Har du brug for en professionel vejledning, er du meget velkommen til at kontakte mig: LINK

 

 

Positive hilsner

Kennet Wedel

OBS! RESULTATERNE KAN VARIERE

ÅRSAGER TIL AT VÆRE OVERVÆGTIG VARIERER FRA PERSON TIL PERSON.

ENTEN GENETISK ELLER MILJØMÆSSIG, OG DET SKAL BEMÆRKES, AT FØDEVAREINDTAGELSE,
OG MÆNGDEN AF MOTION  VARIERER FRA PERSON TIL PERSON.

 

DET BETYDER AT VÆGTTAB'S RESULTATERNE OGSÅ VARIERE FRA PERSON TIL PERSON.

OG DER ER DERFOR INGEN GARANTI FOR DU OPNÅR DE RESULTATER DU SER PÅ SIDEN

HANDELSBETINGELSER

Hjerte  Copyright PositivLivsstil 2017

Før og efter resultater med arbejde med livsstilsændring
Morgenmad med skyr nødder og frugt
Vandflaske der hælder vand i glas
Ris, pasta og kartofler
Ko med kande og glas mælk
Smiley med thumbs up
YouTube Thumbnails med billeder af PrivateGYM FREE Workout Videos
Før og efter resultater med arbejde med livsstilsændring
Morgenmad med skyr nødder og frugt
Vandflaske der hælder vand i glas
Spiseske med sukker
Ris, pasta og kartofler
Hvid toast brød
Ko med kande og glas mælk
Pålæg
Smiley med thumbs up
YouTube Thumbnails med billeder af PrivateGYM FREE Workout Videos